Tuesday, December 14, 2010

Tergat perlukan 'keajaiban' untuk terus bertahan dalam kemalangan jalan raya.



Nairobi, Dec 10 (Reuters)-Bekas pemegang rekod dunia marathon Paul Tergat perlukan 'keajaiban' disebabkan kelangsungan hidupnya selepas kemalangan di jalan raya dekat bandar Eldoret Kenya pada hari khamis.

Lima kali juara dunia cross country dan dua kali memenangi pingat perak 10,000m Sukan Olimpik menderita luka ringat selepas terlibat kemalangan selepas kereta Mercedes Benznya rosak akibat kemalangan.

"aku ingin memotong sebuah lori stasioner ketika saya melihat lori lain datang dari arah bertentangan," kata Tergat pada sebuah sidang akhbar pada hari jumaat.

"saya terperangkap antara lori dan dilanggar oleh kedua-dua lori.Mujur saya terselamat."

Tergat 41, yang mengandungi perban di kaki kananya dan memar di kepalanya dikunjungi oleh Menteri Kenya Sport Paulus Otuoma.

"Saya tersentuh dengan sokongan luar biasa dari seluruh dunia.Saya berterima kasih kepada semua orang, dari mereka yang membantu mengeluarkan saya dari kereta dan doktor yang berkerja tanpa lelah untuk menyelamatkan saya," katanya.


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

About Me

Popular Posts

Designed By Seo Blogger Templates