Monday, December 6, 2010

Emma Greenow dan Emma Bradley dilantik sebagai Duta Muda Emas untuk sukan Olimpik

Sukan Olimpik Landon 2012 semakin dekat, Whitecross School Sport Partnership telah meminta St Mary's Roman Catholic High School untuk menunjukkan dua Duta Muda Emas.

Emma Greenow dan Emma Bradley menghadiri persidangan Young Ambassador di Aston Villa football ground di mana mereka bertemu dan berkerja dengan atlet masa lalu di sukan Olimpik dan Paralimpik.
Sesi ini telah memberikan para gadis pengetahuan,kemahiran dan kepercayaan diri untuk membantu menyebarkan kekutan sukan kepada kaum muda merupakan bahagian integral dari tawaran Lord Coe’s Olympic.


Peranan dan tugas mereka adalah untuk memperomosikan sukan Olimpik dan Paralimpik untuk memberi pengalaman kepada kaum muda memlibatkan diri dalam bidang sukan.Mereka akan berkerja di sekolah-sekolah sekitar Hereford untuk meningkatkan gaya hidup sihat, khususnya melalui aktiviti fizikal.

Merka juga terlibat dalam perancangan dan mengatur pelbagai aktiviti sukan dan mengalakkan orang muda yang lain untuk mengambil peranan kempipinan dan menyokong.


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

About Me

Popular Posts

Designed By Seo Blogger Templates