Friday, December 24, 2010

Haile Gebrselassie akan berlari Half-marathon di Vienna City Marathon

Haile Gebreselassie akan berlari 21km di Vienna City Marathon yang akan berlangsung pada 17 April 2011Pihak penganjur kejohanan mengumunkan kedatangan pelari jarak jauh dunia untuk bersaing di kejohanan itu.

Ini merupakan perlumbaan pertama Gebreselassie di Eropah selepas Ethiopia memutuskan untuk menamatkan kerjayanya, menyusul penarikan diri dari sukan di New York pada bulan November.

"Kami merasa terhormat setelah Haile bersetuju untuk datang pada perlumbaan itu nanti.Selain kemenangan lagendadan rekod adalah keperibadiannya yang luar biasa dan menawan, yang membuat wajah dia yang paling menonjol dalam bidang sukan.Haile adalah duta berlari yang sempurna," kata Wolfgang Konrad, Penganjur perlumbaan untuk Vienna City Marathon.

Vienna city Marathon adalah acara sukan terbesar di Austria. Pada tahun 2010 sejumlah 32,940 pelari dari 108 negara telah menyertai perlumbaan ini.Pendaftaran Online untuk perlumbaan 2010 terdapat di http:/www.vienna-marathon.com/ .

Berlari marathon di vienna tidak terdapat dalam pilihan sejak Haile mengesahkan untuk bersaing di Tokyo pada 27 februari dan tambahan anggaran tidak akan besar.Pihak penganjur mencari pilihan alternatif,akhirnya mereka mencipta bangsa khusus hanya unyuk Haile Gebrselassie yang akan menpunyai motto, "Tangkap aki,jika anda boleh".


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

About Me

Popular Posts

Designed By Seo Blogger Templates