Tuesday, June 26, 2012

Bulan yg penuh dgn peristiwa dlm hidup aku

Bulan 6, bulan yg penuh kenangan wat aku,
14/6 yg lepas genap 4 tahun permergian ayah aku.
Hari ni 26/6 genap 10 tahun pemergian kakak aku.
Dah lama aku suasana dlm umah aku sunyi
tanpa ada ayah dan kakak.
hanya aku dan mak sja yg masih bersama.



ketika itu aku baru berumur 12 thn.
10 tahun aku sunyi tnpa kakak.
selama 12 thun aku bersama arwah kakak
dia la tmpat aku luangkan masa.
Aku ingat lg. aku selalu berebut ngn kakak
time aku kecik2 lg. tp skarang
semua 2 dah xkn berlaku lg.

Sepnjang 10 thun tnpa arwah. 
aku kdng2 rasa sedih coz dpt tgk 
owg lain da kakak. tp aku saat 2 aku kesorangan.
Aku da perhatikan jgak.
sesetengah owg selalu ckp bosan da bnyak 
adik beradik. selalu gadoh, berebut, bertengkar.
tp bg aku knapa mereka x bersyukur ada
bnyak adik beradik..
Klu mereka ditempat aku, mungkin
depa kan rasa pa yg aku rasa.
Khilangan kakak bnyak memberikan
rasa kehilangan dan kesunyian bg aku.


Walaupapun aku terima apa yg telah berlaku.
mungkin ni semua ujian buat kami sekeluarga.
Aku sentiasa doakan ayah dan kakak.
aku harap mereka di tmpatkan di kalangan owg yg
beriman.

Aku amat merindui ayah dan kakak.
aku teringin nk bersama macam 12 thun yg lalu..


Al-Fatihah...


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

About Me

Popular Posts

Designed By Seo Blogger Templates